NEW Ae 3/6I
Het werk aan het landschap bij Dunsmir is deze week weer opgepakt. De berg in de hoek krijgt zijn vormen en het traject van Big Yard naar Dunsmir heeft ook hydrocal op de helling gekregen. Nog veel te doen maar er worden vorderingen gemaakt.
De yardmaster heeft het eerste shot kunnen maken van een Conrail unit gespot (een caboose) op Dunsmir. Dit bevestigd de geruchten dat er Conrail opkomst is bij de BNS mede doordat er een Conrail kwartier meester op de caboose aanwezig was.
De BN loc rijden op moment nog bij Dunsmir echter de right of way zijn doorgegeven aan de SP. De SP zal vanaf eind mei 2019 all het BN werk overnemen. Wel zijn er sterke geruchten dat Conrail aan het onderhandelen is met de SP om track rights te krijgen op de Modoc division.
Door het warme weer van vorige week onstonden er kinks in de bocht bij Dunsmir
Door inslijpen van de rails aan beide zijden van de bocht en daarna de voedingsspanning weer aangesloten. Het traject is weer hersteld en is in dienst gesteld.
De kap van de GP9 is voorzien van een dynamsche break unit, er is voordat we gaan spuiten proef gepast. Bleek dat de binnenkant nog uitgefreesd diende te worden als ook het metale gewicht is 1,6mm lager gemaakt om de nieuwe interface print te laten passen
Een overzicht van een aantal loks in de spuiterij, alles wordt grijs met rood. Roll On!
Vandaag (2-april-2019) heeft de rebuild U33C zijn eerste rit gemaakt. Na wat tegenslag met een vastgelopen as ging de rit verder voorspoedig. Deze U33C is een samenbouw van een oude Atlas U33 body op een nieuw U30C frame met de cab van de U30C (zie ook de ruitenwissers), de rest van de opbouw en de sil zijn van de U33C.
De dynamic brake unit die bij de VBS zijn gemaakt is op de eerste GP9 geplaatst. Teven is de kap in de primer gezet.
Brake unit nadat deze op maat gemaakt is op de freesmachine.
Vandaag (29-maart-2019) is de SD40T-2 afgeleverd aan de BNS
Vandaag (17/3/2019) is er weer hard gewerkt aan de Modoc shortline. Deze lijn verbind Beaver Junction met Modoc Cement.
Het frame van de GP9 is gespoten, de brandstof tank is ook klaar maar nog niet geplaatst
Voor dat de oude verflaag wordt verwijdert. De VBS kleur is reeds in de rem olie verwijdert. De proto 2000 verf gaat er goed af in alcohol
Hier een foto van de GP9 voordat de kap wordt gesproten. Voordat de kap de juiste kleur krijgt moet nog wel een dynamic brake unit worden ingebouwd. Deze worden op moment bij de VBS gefabriceerd.
Om het graan transport beter te kunnen afhandelen worden een paar oude slecht rijdende cars vervangen door nieuwe cars van Tangent of Exact rail. Deze aankoop is mijn eerste Tangent Covered Hopper en zal uitvoerig worden getest. Houd de website in het oog als je hiervan meer wilt weten.
Vandaag heeft de BNS een scaletrains SD40T-2 besteld, zogenaamde pre-order. Wordt deze lente geleverd via Model Junction uit de UK.
Hier een presentatie van de SD40T-2
De rebuild van de SD45T-2 gaat de goede kant op. De motor is geplaatst, hiervoor is ruimte gemaakt in het frame om de genesis motor de ruimte te geven die nodig is. Hierna zijn de draaistellen weer ingebouwd. Op moment zijn er proefritten met de nieuwe loksound V5 decoder. Deze ritten vinden plaats met een lok zonder verlichting.
Volgende stap is het aanbrengen van de detail parts (snow plow, ruitenwissers, liftrings, airhoses etc) en de verlichting.
Rails is klaar van de yard bij Dunsmir.
Laatste rails wordt aangelegd aan de kant van de helix bij Dunsmir.
In november is hard gewerkt aan de Helix. De Helix is nu zover dat de aansluiting is gemaakt via een duckunder op de bovenste laag. Tevens is op de onderste laag de Helix gekoppeld via een zogenaamde swing-gate.
De swing-gate is inbedrijf, laatste hand wordt gelegd aan de oversteek naar Dunsmir
De aansluiting van de swing-gate naar richting Helix.
Op moment werk er veel werk verzet op het hoogste niveau om de aansluiting te kunnen maken aan de Helix. Als dit klaar is dan is de connectie naar Beaver Junction weer hersteld.
Na terugkomst van vakantie is de bouw weer in zijn volle vorm herstart. Op moment wordt er hard gewerkt aan de Helix. Dit weekend is de connectie klaar tussen Big Yard en de Helix. Deze connectie wordt gemaakt met een zogenaamde swing-gate.
Hier een overzicht van de wissel richting Beaver Junction en de ladder wissels naar Dunsmir station.
BNS last night on a return trip from VBS here on Helper Summit.The 29 is already dropped off at the maintenance facility.
De nieuwe GP38-2 aangeschaft op de Harlaarse Koopjes dag (2018 en 2336)
Thunderhill de rails is gelegd:
Het laatste nieuws van de verbouwing bij de BNS. De wissels liggen, zodadelijk wordt de rails aangesloten aan de wissels. Tot de volgende Update.
29-dec-2014 18:30
Traject is rond!
Er wordt op moment hard gewerkt aan Thunderhill, hier alvast hoe de plaatjes eruit zien voor de overgang;
Ander overzicht van het rondgaande traject
Ander overzicht van het rondgaande traject
De gefreesde overgangen om de rails op te kunnen solderen voor de lift-out section
.