NEW Ae 3/6I
De BNS gaat eind 2023 begin 2024 testen doen moet outdoor railroading in H0.
De tijd waarin de BNS zich afspeeld is rond 1990, dit betekend dat er als class I spoorwegen zijn:
SP (tot 1991) , UP (heden), BN (tot 1996), ATSF (tot 1996) , NS (vanf 1982-heden), CSX (vanaf 1986-heden), MRL (Class-II vanaf 1987-heden)
Vandaag de test gedaan met natte en zeer natte RocoLine rails en een BUDD RDC 31 van Rapido trains.
De testen ondervonden geheel geen hinder van het water op de rails.
In de middag volgen testen na het drogen in de zon van het water.
De test in de middag is ook prima verlopen, opdrogen heeft geen nadelige effecten. De rails is wel met Kontak60 voorbehandeld!
Tweede test met water tot aan de railkop, ook hier geen problemen.
Als eerste, hier geen problemen.
Nu we de voeding binnen hebben en deze is aangesloten aan het oude Lenz systeem een LZ100 en een LV100 met een LH100 konden de test ritten beginnen.
Eerst nog de Roco digital wissel van een nummer voorzien, iets wat kinderlijk simpel is.
Hierna hebben de testritten plaatsgevonden, de rails is zoals per procedure van de BNS eerste behandelt met Kontak60 wat hier in Thailand ook goed verkrijgbaar via Lazada.
De eerste sporen op de varanda zijn gelegd. Voor nu tijdelijk daar de testbaan in de tuin zelf nog niet gereed is gemaakt. Tevens zijn de bochten binnen gekomen die hier in Thailand zijn besteld bij Model Railroad Siam. Deze R9 bochten waren binne 2 dagen hier op locatie.
Daar er nog geen geschikte voeding aanwezig is (bestelling is geplaatst via Lazada) kan er nog niet worden gereden. Wel staat er nu een boxcar constant buiten als test. Zie ook nieuwe site foto van de SP 691 687 (een Exactrail boxcar).
Voor het laatst bijgewerkt op 04/nov/2023.
Gekozen is voor een volledige diesel setup, alle loks met sound, kijken de loks de thaise temperaturen aankunnen. De Merken die getest gaan worden zijn Roco, Piko, Kato, MTH, Scaltrains, Proto2000.
DR 119 036-2
OBB 2016 007-3
SP 8546
FEC 10x (geen foto van)
BN 6040 (Kato)
MRL 374 (Walthers proto 2000)
Vandaag naar Huider geweest om eens te kijken naar de vorderingen en of er spoor O van Lenz of mogelijk andere fabrikanten aanwezig was in de winkel.
Nu de baan was fantastisch en het reed allemaal prima, op het spoor O front minder succes, geen enkel spoor O model kunnen ontdekken, jammer.
Des al niet te min een mooie middag bij Huider.
Vandaag op 14 Oktober gaat er een delegatie naar Huider om te kijken of er nog zaken die we nodig hebben zijn te verkrijgen.
Morgen volgt een verslag.
De verzendafdeling is druk bezig met de voorbereidingen om te vertrekken.
Op 2 juli is de V100 die nog zonder decoder was voorzien van sound. Deze decoder komt uit de Rock BLI inclusief de suikercube speaker.
Op de Plux22 is een plug geplaatst hierdoor wordt de orginele pcb van de V100 niet aangepast.
Op 4 juni zijn de pcb's binnen gekomen om een MTC decoder te kunnen installeren in loks die niet voorzien van een 21-polige plug. De pcb voorziet in de mogelijkheid om 4 SMD weerstanden te monteren om eenvoudig Led's te kunnen aansluiten in de loks. De pcb's zijn standaard en kunnen in Atlas, Kato en Athearn loks worden gemonteerd (leve de standaardisatie!).
Op de foto een Atlas SD35.
De BNS zal dit jaar wederom gezien de situatie iedere dag 2 diensten rijden behalve in het weekend. Op zaterdag geen reguliere diensten, op zondag 1 reguliere dienst.